Обов’язки організатора допорогових закупівель в ПроЗорро

Проведення закупівлі товарів або послуг є досить відповідальним процесом, що потребує розуміння багатьох моментів. Варто нагадати, що згідно з чинним законодавством, компанії та організації, які отримують повне або ж часткове фінансування з бюджету країни, зобов’язані проводити всі закупівлі в форматі тендерів.

До того, як брати участь в таких замовленнях, в їх обов’язки входить підготовка річного плану закупівель. Цей документ не є кінцевим й існує чітка схема, що дозволяє включити до цього плану додаткові пункти.

Самі ж держзакупівлі можуть бути допороговими та надпороговими і перша категорія вважається більш популярною. Ви можете ознайомитись з тим, як проходять обидві процедури, просто перейшовши за запитом https://www.ueex.com.ua/rus/ueex/sections-council/representatives-electric-power, де ви зможете знайти відповіді на будь-які свої питання.

Для того, щоб не помилитись з пошуком електронної платформи, на якій ви будете брати участь в торгах, ви можете розглянути варіант з українською енергетичною біржою, що є досить розповсюдженим та надійним сервісом, який активно надає свої послуги на території України.

Які умови виконує замовник на етапі підготовки до проведення допорогових державних закупівель

Що стосується підготовки лоту для учасників, то є відразу декілька цікавих моментів, які є справді важливими.

Виглядають вони наступним чином:

  1. Вартісні умови – тобто, в оголошенні повинна бути прописана сума, яка є початковою та відповідні критерії про розмір кроку, якщо мова йде саме про формат аукціону. Сам пункт включає до себе багато фінансових питань, які потрібно брати до уваги вже на етапі підготовки самого оголошення;
  2. Визначення з типом товару (послуги) – учасники повинні чітко розуміти, в яких торгах вони беруть участь і що входить до того лоту, що є для них настільки цікавим;
  3. Строкові моменти – важливо, щоб в оголошенні була прописана вся інформація про те, скільки часу відводиться на підготовку заявки, її подання, розгляд, визначення переможця та на всі інші процедури, без яких не проводяться допорогові закупівлі;
  4. Вірогідність укладання прямих домовленостей – це може бути актуально лише у випадку, якщо закупівля не розпочнеться після двох спроб і якщо причиною є відсутність достатньої кількості учасників;
  5. Технічні моменти – мова йде про характеристики предмету закупівлі та вимоги до продукції та послуг, що можуть надаватися учасниками;
  6. Додаткові вимоги – частіше за все, мова йде про надання повного переліку документів, підготовку проекту договору та про інші моменти, які потрібно обов’язково брати до уваги всім замовникам та учасникам;
  7. Дозвіл на внесення коректив – учасники повинні мати можливість внести поправки до своєї пропозиції в тому разі, якщо вона була відхилена замовником. Це також стосується і можливого завантаження документів, які не були подані на розгляд з самого початку;
  8. Вимоги до документації для переможця – коли мова заходить про учасника, який отримує перемогу в торгах, від нього може потребуватися надання додаткового переліку документів, що буде обов’язковою умовою. Вся ця інформація повинна бути присутня в оголошенні про проведення допорогових закупівель.

Варто зазначити, що всі ці моменти не є обов’язковими і деякі пункти можуть бути не актуальні, якщо мова йде про якийсь особливий тип державних закупівель. Саме тому, всі ці моменти потрібно враховувати й обов’язково брати до уваги.

Як знайти найкращий електронний майданчик для участі в торгах

Не секрет, що ознайомитися з повним переліком акредитованих сервісів можна в самій системі ПроЗорро. Робиться це елементарним чином – ви просто починаєте процес реєстрації облікового запису в ПроЗорро. Далі, по ходу реєстрації система автоматично запропонує вам обрати один з сервісів.

На цьому етапі, потрібно взяти до уваги декілька порад:

  • Дата, коли сервіс почав надавати послуги – перевагу краще віддавати тим ресурсам, що мають найбільший досвід;
  • Основні напрямки в торгах – вам потрібно відразу ж впевнитися в тому, що обраний вами майданчик дає можливість брати участь в тих аукціонах, що є для вас цікавими;
  • Зручність – пам’ятайте про те, що вам потрібно обов’язково ознайомитись з інтерфейсом та впевнитися в тому, що обраний сервіс є справді зручним та приємним у користуванні;
  • Функціонал – наявність всіх важливих для вас інструментів є також дуже важливою умовою, тому цей момент потрібно перевіряти з самого початку.

Ви маєте можливість додати до цього переліку якісь свої критерії, які вважаєте за потрібне. Чим більше моментів ви будете враховувати на етапі вибору електронного майданчика, тим простіше вам буде шукати торги, відправляти заявки, налаштовувати розсилку й так далі.